<$BlogRSDUrl$>

6/22/2005

 
De eerste sessie

Na de test was het nu tijd voor een trainingssessie. Ik liep de fitnesszaak binnen. Achter de balie stond een lange magere man. Ik vroeg hem of ik me ergens moest inschrijven of dat ik gewoon naar de zaal kon gaan waar alle apparaten stonden. 'Dat weet ik niet, ik ben hier de psycholoog.' Wist hij dan misschien waar de kleedkamers waren? 'Nee, ik weet hier niets. Ik ben de psycholoog'.

Opeens kwam er een filmpje aan mij voorbij, als was ik de Singing Detective.
Scene 1. Een paar figuurtjes uit de Muppet show staan in een auto showroom en voeren een gesprek over een nieuw te kopen auto. Welk model is aan te raden? Harry Nak is de autoverkoper. Als hem door de potentiele koper een advies wordt gevraagd, antwoordt hij: 'Ik weet hier niets. Ik ben de psycholoog.'
Scene 2. De figuurtjes uit de Muppet show zitten aan een tafeltje met een geruit tafellaken in een rumoerig restaurant. De ober, Harry Nak, komt de bestelling opnemen. 'Wat kunt u aanraden?' Harry Nak: 'Ik weet hier niets. Ik ben de psycholoog.'

De trainingszaal is stil en verlaten. Geen coach, geen zwetende klanten. Niet eens Sky radio. Ik doe wat mij goeddunkt en pruts wat aan de stereo-installatie. Muziek is een basisvoorwaarde om te kunnen fitnessen. Vervolgens neem ik plaats op het eerste apparaat. Net als ik gewichtjes en hoogte goed heb ingesteld, verschijnt Harry Nak in de deuropening en roept mij over de muziek toe: 'Sorry, ik weet hier niets.'
Niet slecht, voor de derde scene.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?