<$BlogRSDUrl$>

12/13/2004

 
Sollicitatie

Ik heb dus gesolliciteerd. Tot nu toe achtte ik mezelf kansrijk, maar na vorige week weet ik beter. Ik ontving een een mailtje van de 'diversity officer'. Het verzoek was of ik het Equal Opportunities Form even wilde invullen.

De eerste vraag betrof mijn geslacht. Hier scoorde ik pluspunten want vrouw.

Vervolgens kon ik aankruisen of ik een handicap had, en zo ja waaruit die bestond. Ik kon kiezen uit zes handicaps. Naast diabetes en rolstoelgebruiker werd ook nog specifiek gevraagd of ik het syndroom van Asperger had. Geen extra punten in deze categorie.

Toen gingen we naar de categorie ras. Was ik wit, zwart of Chinees? Weer geen extra punten.

En zo volgde nog een rijtje. En nog een. Allemaal zonder kruisjes.

'Een witte vrouw zonder handicap. Kansloos meid', fluisterde de diversity officer in mijn oor, toen ik het formulier ondertekende.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?