<$BlogRSDUrl$>

3/01/2007

 
Roeien

Het jaarclubmeisje zat schuin tegenover me. Ze had al twee keer gebeld en een boodschap in gesproken. Bij de derde poging kreeg ze iemand aan de lijn. Ze zat op salsa les, had een baan met een kut van een baas en haar collega Pieter voerde ook geen reet uit, ze moest morgen naar Denemarken en organiseerde een jaarweekend in Cuba.
Ik probeerde mijn reflex 'In mijn tijd organiseerden we een weekend in de Biesbosch en we logeerden in een trekkershut' tevergeefs te onderdrukken.
Na cuba ging het over samenwonen. Haar broer had het goed voor elkaar, vond ze.

- Hij is nu 24. Hij wil over een jaar gaan samenwonen. 25 is een mooie leeftijd, weet je. Zijn vriendin wil op haar 30e een kind. Dan is hij dus 28. Wel jong, maar zij gaat dan gewoon 4 dagen werken en dan kan hij gewoon carriere maken. Dat is dus goed geregeld. Hij weet tenminste wat hij wil.

Het bleef heel even stil. Toen ging het over de slaaparrangementen tijdens de Cuba jaarclubvakantie.

- We hebben een indeling gemaakt. Jij slaapt de derde nacht alleen op een kamer. Iris heeft die planning gemaakt. Die is onafhankelijk want die gaat niet mee.

Weer even stilte.

- Dat weet ik wel, maar we moeten roeien met de zeilen die we hebben.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?