<$BlogRSDUrl$>

2/07/2007

 
Lunchen

Ik werk nu al (pas volgens mijn familie) zo'n tien jaar. Afgelopen decennium ben ik nog nooit uigenodigd voor een lunch. Er werd niet uitgenodigd, er werd verzameld op de gang, om 12.00 uur precies, om dan in ganzenpas lauwe zoute soep te eten in kantines waar het altijd tocht.

Nu werk ik in Den Haag en is alles anders.
Niemand wil meer borrelen. Iedereen wil lunchen.

Men luncht niet in kantines, maar in een etablissement. Den Haag kent vele tentjes, maar men heeft een en dezelfde lunchkaart. En hetzelfde meisje in de bediening: het wat dikkige meisje dat ooit stewardess was.

Ik zie de mensen die ik eerder die dag, die week in vergaderingen, workshops en buiten de box bijeenkomsten heb meegemaakt. Ik knik hen toe en zeg dat ik hun mail heb ontvangen.

Na afloop zegt hij dat hij betaalt want hij kan declareren want dit was een netwerkgesprek.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?