<$BlogRSDUrl$>

1/18/2007

 
Vader fitnesst (1)

Afgelopen week is mijn vader drie maal naar de fitness geweest, mijn vader dus van bijna zeventig jaar met vijf bypasses en voor elk lichaamsonderdeel een klacht of een klachtje.
Hij weigerde in eerste instantie lid te worden. Hij had gevraagd hoe duur het was en toen had het meisje gezegd dat het 35 euro per maand was. Mijn vader ging accoord. Maar bij de inschrijving bleken eenmalig inschrijvingskosten van 100 euro in reking gebracht te worden. Mijn vader steigerde. Morrend vulde hij het formulier verder in.
- En dan komen er nog 15 euro voor het pasje bij, zei het meisje achter de balie.
- Ik hoef geen pasje, zei mijn vader toen.
- Een pasje is verplicht meneer.
- Jullie bedriegen de boel. Eerst zeg je 35 euro en dan komt er opeens 100 en 15 euro bij. Gooi maar in mijn hoed. Tabee.

- Gooi maar in mijn hoed? vroeg ik toen mijn vader dit verhaal aan mij vertelde.
- Ja, dan hoeft het niet van mij.

Hij is toch overstag gegaan en is sinds twee weken lid van die club van bedriegers.
- Wat vind je ervan, van sporten bij een fitnessclub? vroeg ik gisteren.
- Het is geen club. Het is ieder voor zich. Niks geen gezelligheid. En alle mensen drinken daar continu water. Water uit een flesje. Dat flesje houden ze de hele tijd vast. Als je het flesje afpakt, vallen ze om.
- Krijg je wel een beetje begeleiding?
- Het stikt er van de instructeurs. Die herken je zo. Ze lopen, tsja, hoe zal ik het zeggen, ze waggelen zo en ze draaien met hun schouders, hun armen wijd langs hun lichaam.
(wordt vervolgd)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?