<$BlogRSDUrl$>

1/07/2007

 
Stickerveld

Lena slaapt al maanden, wat zeg ik, zo'n beetje een jaar zonder luier, maar opeens moeten we er een of soms ook wel twee keer per nacht uit om haar bed te verschonen. Terug naar de luier is geen optie, dat is beneden haar waardigheid heeft ze ons duidelijk gemaakt. Dus her-introduceerden R en ik maar het stickerplakken: voor elke droge nacht een sticker. En na een bepaald aantal stickers een klein cadeautje.

Bij het maken van een nieuw stickervel omdat die van vorige maand vol was, prees ik Lena omstandig om de hoeveelheid stickers die ze afgelopen week weer had verzameld op haar stickervel.

'Mam, als jij stickers plakken zo leuk vindt, mag jij ook wel een stickerveld' opperde ze toen.
'Goed idee. Maar waarvoor dan. Ik plas niet meer in bed. We moeten iets verzinnen wat voor mij ook moeilijk is.'
'Nou, voor elke dag dat je naar je werk gaat krijg je een sticker. Welke kleur papier wil je voor jouw stickerveld? Deze groene?'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?