<$BlogRSDUrl$>

1/31/2007

 
Professor

Drie mannen in pak stapten in. De een droeg een ski jack over zijn pak. De ander droeg een rode spencer onder zijn pak. De derde man droeg een lange blauwe regenjas. Zijn ceintuur sleepte over de grond.

'Dus ik zeg, als jullie me twee jaarsalarissen meegeven, ga ik weg' zei de man in de lange blauwe regenjas.
'Meen je dat nou? En dan?' vroeg een man in de hoek met het ski jack.
'Dan ga ik promoveren.'
'Promoveren? Een beetje achter een bureautje zitten? Is dat leuk?' vroeg de man in het korte jackie.
'Je doet het ergens voor he. Daarna word ik dan professor.'Hij keek glimmend van trots de coupe rond alsof hij zojuist was benoemd.
'Echt waar?'vroeg de man tegenover hem in de rode spencer.
'Dat zit er wel in ja. De enige reden waarom het toen in Groningen afketste, was omdat ik niet gepromoveerd was' terwijl hij dit zei, pakte hij zijn ceintuur van de grond en begon 'm af te stoffen.
'Sinds wanneer moet je gepromoveerd zijn om professor te worden'zei de man met het korte jack enigszins laatdunkend.
'Nieuwe regels. Allemaal regeltjes, je kent het wel' wist de bijna-professor.
'Is dat nu leuk, denk je, professor zijn?'vroeg de man met de rode spencer.
'Och man. Dat is het mooiste wat er is.' Hij rechtte zijn rug, schouders naar achter en knoopte zijn ceintuur extra strak om zijn buik.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?