<$BlogRSDUrl$>

1/19/2007

 
Mijn vader fitnesst (2)

- En ze hebben daar ook een zwembad, van een metertje of 20.
- Draag je nog steeds die zwembroek die je alle familievakanties van de afgelopen 37 jaar hebt gedragen?
- Aanvankelijk wel, maar het elastiek bleek verteerd. Dus ik moest een nieuwe kopen. En badslippers, want die zijn verplicht. Maar probeer maar eens badslippers te krijgen in dit seizoen van het jaar. Die winkeliers verkopen alleen waar zij zin in hebben, niet wat wij nodighebben.

- Heb je ze kunnen bemachtigen?
- Niet zo snel.
Dus ik ging naar de schoenenreus, maar die had ze niet. En de Wibra en de Zeeman ook niet. In de Hema vroeg ik toen een kassamevrouw of zij misschien wist waar ik die dingen zou kunnen krijgen.
Zegt die mevrouw: dan moet je naar de winkel hiernaast. Dat is een Bristol. Dan moet je vragen naar Annemiek. Ik weet dat zij nog een paar slippers in het magazijn heeft.
Ik vroeg toen of ze ook blauwe hadden, maar dat wist de mevrouw van de Hema niet.
Bij bristol vroeg ik naar Annemiek. 'Dat ben ik' zei de mevrouw die ik aansprak. De mevrouw van de Hema stuurde me hier naar toe en die zei dat jullie nog slippers in het magazijn hebben. Ze had nog twee paar. Ik wilde blauwe, maar ze hadden alleen zwarte. Bij het afrekenen zei ze dat het haar moeder was, die mevrouw bij de Hema.
Kijk. Dat is toch mooi. Het vak wordt doorgegeven van moeder op dochter. Ha!

- Ben je blij met je zwemoutfit?
- Nee. Ik had zo'n goedkope zwembroek gekocht, maar die blijkt in het water toch opeens groter te worden. Maar hij is zwart. Dus dat past goed bij mijn slippers.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?