<$BlogRSDUrl$>

1/23/2007

 
Met mijn vader in de kroeg

Er was een feestje in de kroeg waar ik niemand kende, alleen mijn vader. We gingen achteraf zitten en bestelden bier.
Mijn vader vertelde over de golfbaan. Een mevrouw, een dikke grote mevrouw van zijn leeftijd was naar hem toegekomen.
'Ben jij niet meneer Louter? Louter van de jazzband 'the Ocean?'

Mijn vader speelde als jongeling in een band die lokale roem had, en zelfs ook nog wel nationaal bescheiden faam genoot. Hij had er een tijdje als professioneel muzikant zijn brood mee verdiend, tot grote ergenis van mijn grootvader.

'Ja, ik ben Louter van the Ocean'
'Was ik nu ook met jou uitgegaan?' vroeg ze voor alle zekerheid.
'Nee, je bent wel met Jopie en met Klaas, en ook nog met Hans, maar niet met mij uitgeweest' stelde mijn vader haar gerust.
'Gelukkig' zei ze, en haar immense boezem zuchtte mee.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?