<$BlogRSDUrl$>

1/24/2007

 
Hoe word ik een snob in 23 dagen

Mijn baas, dat moet ik hem toch wel nageven, heeft me in de watten gelegd met een trajectkaart eerste klas.

En hoe snel die dingen gaan.

De eerste dag voelde ik me een prinses. Geen kaartje kopen. Luxe stoelen. Altijd zitplaats.

Maar nu, na 23 dagen erger ik me opeens aan overduidelijke 2e klassers die eersteklas komen hangen, of, godbetert, komen zitten, omdat het zo druk is in de trein. Tweedeklassers zijn zo aanwezig. Ze gaan praten met elkaar ('ik heb eigenlijk een tweedeklas kaartje, maarja, het is zo druk, nou he, vond ik ook, die NS van tegenwoordig), of ze gaan met mandarijnensappen druppen, of ze zijn harde muziek aan het luisteren.

Ik ben bang dat dit versnobbingsproces onomkeerbaar is.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?