<$BlogRSDUrl$>

11/07/2006

 
Telefoongesprek met oom Otto

- Met Louter.
- Weet jij iets van huishoudelijke zaken? Ik moet nu dringend iets overleggen.
- Oom Otto. Hoe is het met u?
- Ik heb een hoofdwond, maar daar gaat het nu niet om. Ik heb advies nodig. Er zit bloed op mijn laken maar ik heb niet zo'n ding...met elastiek...om je matras te beschermen, hoet heet zoiets?
- Een hoeslaken?
- Juist. Wat moet ik nu doen? Er zit bloed, niet zoveel maar toch wel een vlek van zo'n 6 vierkante centimeter...en ik kan dat hoeslaken nergens vinden...het zou ergens moeten zijn...verdomme...wat een werk allemaal
- Misschien kunt u zolang een...
- Aha, daar is het. Ik heb het gevonden. Hoe krijg ik dat hoeslaken eraf dan?

Ik gaf instructies. Hoeken optillen. Leg de hoorn maar neer, dan gaat het gemakkelijker. Nog iets hoger.
- Godzijdank. Niet doorgelekt.

- Gaat het wel met u? Wat is er gebeurd?
- Het zijn allemaal klootzakken. Ik had een hoofdwondje en toen moest ik met de taxi naar het ziekenhuis. Maar die portier legt helemaal niet goed uit aan de taxichauffeur waar hij moet zijn. Het is een klootzak. En niemand die er iets van zegt tegen hem. Niemand wordt hier nog aangestuurd. Niemand heeft een baas die op de vingers kan tikken. Iedereen doet maar wat. Het land gaat naar de klote.

- Wat vervelend allemaal. Heeft u pijn?
- Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Ik had bloed op mijn broek dus ik ging naar die stomerij, die Turkse stomerij. Ik zei dat er bloed opzat dus dat die broek NU gewassen moest worden. Weet je wat die jongen ijskoud doet? Hij legt die broek op een stapel! Klootzakken.
En toen vroeg ik: wanneer wordt die broek gewassen? Zegt die jongen: morgen. Ik heb die boek meegegrist en thuis in koud water met zout gezet. Maar ja, in die emmer zaten allemaal folders en brieven, dus dat moest ik ook weer eerst opruimen.

- Oom Otto...
- En dat is belangrijk zie je, dat die broek meteen in het koud water met zout wordt gezet. Ik heb een vlekkentabel, en daar staat dat in. Bloed: koud water met zout.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?