<$BlogRSDUrl$>

11/08/2006

 
Skype hype

Ik ben altijd de laatste. Met roddels, dat ook, maar ook met technische snufjes. Sinds ik boven de dertig ben, neemt deze achterstand dramatische proporties aan. De generatie boven mij smste eerder dan ik- ik wist niet dat ik mijn sms centrale moest instellen. Voorbeelden zijn niet nodig: de layout van mijn blog, of het gebrek daaraan, zegt genoeg. Ik zit aan de verkeerde kant van de digital divide, wachtend op verheffing.

Terwijl ik leed en afwachtte op mijn aanstaande verheffing, installeerde R. Skype op mijn pc. Voor andere niet-weters: met dit programma kun je gratis of bijna gratis bellen met internet. R. kocht ook maar meteen een webcam.

Ik liet hem maar spelen. Mannendingen. Jongensdromen, die gadgets.
Ik ken schrikbarend veel mannen die zich verlekkerd achter de wekelijkse folder van 'office center' verschansen alsof het de nieuwe Playboy is.

Ik geloofde er niet in, maar sinds gisteren ben ik om. Skype is geweldig.

R. zit in India. We bellen voor 1,5 ct per minuut India- Rotterdam.
R. belt vanaf hotspots van vliegvelden en hotels. Ik spreek hem nu meer dan wanneer hij thuis is. Zijn stem kraakhelder. Ik kon zijn stoppels zien.

Nu moet ik stoppen. India is calling.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?