<$BlogRSDUrl$>

11/06/2006

 
KvK (2)

Na mijn inschrijving bij de KvK moest ik bij de Belastingen nog iets aanvragen. De meneer achter de balie begon met het doorbladeren van de formulieren.
- Hmm
- Ja? vroeg ik
- Dat kan dus niet, zuchtte hij, en ging bladeren in een heel dik boek.
- Wat kan niet?
Hij las flarden uit het dikke boek voor, zijn wijsvinger bij de kopjes en categorieen. Hij begon een ingewikkeld verhaal met termen die ik niet kende.
Hij eindigde met: 'heb je al een adviseur?'
- Nog niet, zei ik.
Het leek me ook niet nodig, hoe moeilijk kan het nu zijn om drie opdrachtjes per jaar in te voeren en op te geven.

- Ik ga na 20 jaar de Belastingen verlaten en ik begin voor mezelf.
- Een hele stap, zei ik.
- Ik ga mezelf een tweede kans in mijn leven bieden. Wat ik hier allemaal niet heb meegemaakt. Eerst die Polen. Dat is gelukkig nu wel voorbij. En nu dan...

Hij gaf me zijn visitekaartje van zijn nieuwe bedrijfje.
- Aan niemand zeggen dat ik je mijn visitekaartje heb gegeven.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?