<$BlogRSDUrl$>

10/16/2006

 
Vergadering

Voorbespreking met vriendcollega.
- De fuckers hebben weer niets geleverd.
- Het is afgelopen uit.
- Het wordt go- no go, zei hij.
- Niks ervan. We zijn allang voorbij dat punt. Ik stop er mee. Ze zoeken het maar uit, vond ik.
- Zullen we de vergadering wel door laten gaan?
- Ja, alleen om te zeggen dat we ermee kappen.
- Goed.

De vergadering.
- Ik heb hier mijn tekst, zei de sjieke professor voordat wij iets konden zeggen. Hij overhandigde zijn stuk alsof het massief goud was. Ik scande de titel en inleiding.
- Aha. Maar dit is onderwerp 1. En ons boek gaat over Z.
- Het gaat niet precies over ons onderwerp, maar het is machtig interessant.

Mijn vriend collega en ik keken streng de kring rond.
- Ik heb mensen aan het werk gezet om wat te maken, zei een andere professor. Het is bijna klaar.
- Wanneer? vroegen wij.
- Kwestie van dagen, misschien een weekje, maarja, je hebt natuurlijk nog de herfstvakantie en een auteur woont in Geneve...
- Ik ben halverwege, zei een derde professor. Volgende week zend ik jullie versie 1.4.

Vriendcollega en ik keken elkaar aan.
Nog maar een ultimatum gesteld dan, zij het wat aarzelend.

- Laatste kans jongens, anders stappen we eruit, dreigden we nog.
- Zoiets dacht ik al, zei de sjieke professor. Jullie hebben mijn stuk aan het eind van de week.
- Dat is morgen, hielp ik hem herinneren.
- Nee, dat red ik niet. Jullie krijgen mijn stuk maandag, 09.00 uur, stipt.
- Zeker?
- Sure.

- We zullen zien, zeiden mijn vriendcollega en ik tegen elkaar, tegen beter weten in.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?