<$BlogRSDUrl$>

10/09/2006

 
In de trein

De jongen en een meisje, beide een jaar of zeventien, zaten tegenover me in de trein. Ze hadden een puntzak met felgekleurd snoep waarvan ik, toch op enige afstand, kon ruiken hoe zoet het moest zijn.

- Best irritant, zei de jongen. Hij knikte in de richting van een bankje waar nogal luide muziek vandaan kwam.
- Ik vind het wel een mooi nummer, zei het blonde meisje.
- Mwah.

Zij pakte nog een snoepje en hij pielde wat met zijn iPod.
- Weetje, ik zou wel naar Berlijn willen, mijmerde het meisje.
- Waarom nou naar Berlijn? Wat weet je nou van Berlijn?
- Ik wil wel naar een grote stad. Ik ben nog nooit in een grote stad geweest, zei het meisje zonder aarzeling.
- Je bent toch in Antwerpen geweest?
- En in Alanya..vulde het meisje aan.
- En Keulen, zei de jongen na een korte stilte.
- Ja maar Keulen is toch geen echte hoofdstad. Berlijn is nog groter. Zullen we naar Berlijn?
- Mwah, zei de jongen pielend met zijn iPod.
- Of Moskou. Moskou is ook een grote stad.

Het meisje nieste drie maal en mijn krant bood enigszins beschutting tegen de snotregen.
- Zo. Morgen mooi weer, zei ze terwijl ze uitstapte.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?