<$BlogRSDUrl$>

10/25/2006

 
Bezoek van Freud

We waren in een vakantiehuisje. Een Zwitsers vakantiehuisje, aan het overdadig gebruik van blank hout te zien. Ik kroop in bed en zag in mijn ooghoek een slak. Ik durfde mijn voeten niet goed onder de dekens te steken, bang als ik was voor nog meer slakken. Toen ik om me heen keek, zag ik slakken op de muren, op de grond, tegen de stoel en aan de ijskast gekleefd. Alsof het alleen maar erger zou worden als ik onder de dekens zou kijken, bleef ik zo stil liggen als ik maar kon.

Ik lag in bed met mijn ogen open en draaide alleen mijn ogen. Daar, in de hoek van de kamer, tegen het plafond, zat zwart en glimmend, groter dan mijn hand, een soort reuze tor. Dat is een schorpioen! zei ik tegen R. Op dat moment zag ik een helgele slang over de vloer kruipen.

Op mijn tenen liep ik voorzichtig, om mogelijke slangen en slakken heen, naar de thermostaat. Ongedierte houdt niet van een droge warme lucht, dacht ik. Ik zette de thermostaat hoog en sloeg de deken van het bed terug.

Overal in het bed waren lange slijmsporen getrokken door talloze slakken. Ze hielden nu een race om het bed uit te komen want slakken houden inderdaad niet van droge warme lucht. De schorpioen bleef zitten waar hij zat.

Mijn vriendin F. kwam op bezoek en verbaasde zich over zoveel slakken.
'En slangen, kijk maar' terwijl ik op een gifgroene slang wees die onder de tafel kroop.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?