<$BlogRSDUrl$>

10/30/2006

 
Bezoek van Freud (2)

Alleen het karkas van het hoge huis stond er nog. De bouwvakkers hadden een stellage om het huis gemaakt om hun werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Er was een man met een helm bezig om gaten in het dak te slaan.

We dineerden op bovenste verdieping, de vijfde etage. Onder onze tafel was nog een stukje vloer bewaard gebleven, maar de rest van de vloeren en wanden was al uit het grote oude huis gesloopt.

De tafel was prachtig gedekt met linnen, zilver en kristal. Het lukte me tijdens de gesprekken vrij goed om niet in de gapende diepte te staren, maar soms werd ik duizelig als ik door de stellage vijf verdiepingen naar beneden kon kijken.

Mijn disgenoot schonk mijn glas bij en ik voelde hoe ik mijn evenwicht verloor. Ik schoot van mijn stoel en kon me nog net aan de tafelrand vasthouden. Bijna was ik vijf verdiepingen naar beneden gevallen.

De stress zat nog in mijn lijf toen ik wakkerwerd en ik ontspande heel even toen mijn dochtertje 'Rieleks' tegen me zei, maar dat was al weer in de middag.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?