<$BlogRSDUrl$>

9/12/2006

 
Als ik later...

Lena was om me heen aan het drentelen toen ik me aan het aankleden was. Voor de spiegel probeerde ik de oorbellen in te doen.
'Mamma...'
'Ja?'
'Mag ik later ook oorbellen, als ik later groot ben?'
'Als jij later heel groot bent, mag jij zelf kiezen of je gaatjes wilt.'
'Ik wil geen gaatjes, ik wil oorbellen.'
'Maar je moet gaatjes prikken in je oren, kijk maar, en daar gaat de oorbel dan doorheen, zie je?'
Ze keek alsof ik haar zojuist broccoli had voorgezet.
'Ik wil alleen oorbellen en geen gaatjes.'

Ik kleedde me aan en maakte als laatste de riempjes van mijn schoenen vast.
'Mamma..'
'Ja?'
'Wat zijn dit?' ze wees met haar wijsvingertje mijn hak aan.
'Dat zijn hakken.'
'Waarom heb jij hakken?'
'Dan lijk je groter.'
'Mag ik later ook hakken?'
'Als jij heel groot bent, mag jij ook schoenen met hakjes.'
'Maar als ik heel groot ben, dan hoef ik toch geen hakken, want dan ben ik toch al groot.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?