<$BlogRSDUrl$>

8/28/2006

 
Telefoongesprek met oom Otto

- Zo. Daar ben je dan.
- Dag oom Otto.
- Bereikbaarheid staat bij jou niet hoog in het vaandel he.
- Hoe is het met u oom Otto.
- Dat had je kunnen weten als je mijn brieven grondig had gelezen.
- Ja, ik las dat u een uitstapje had gemaakt.
- Als je de brieven met aandacht had gelezen, wist je dat er veel belangrijker zaken speelden.
- Wat wilt u vertellen, oom Otto?
- Bijvoorbeeld punt drie uit de brief.
- Die brief heb ik nu niet bij de hand oom Otto.
- Tsja. Dat is moeilijk praten dan. Weet je nog uit je hoofd wat mijn punten waren?
- U schreef dat u een nieuwe radio wilde aanschaffen.
- Juist. En verder?
- Dat u een brief uit Polen had ontvangen.
- Ja, dat gaat over die erfenis. Heeft jouw ouwe daar nu al wat aan gedaan?
- Ik weet niet oom Otto, of mijn vader daar al achteraan is geweest.
- Zal wel niet. Die vader van jou is een big spender. Altijd al geweest.
- Dat valt toch wel mee? Mijn vader is best wel zuinig.
- Huh! Wat je zuinig noemt. Vind jij het zuinig dat hij een auto heeft? Alsof dat niets kost!
- Ik vind er niets van dat hij auto rijdt. Dat moet hij toch zelf weten.

Het kwam niet meer goed die avond tussen oom Otto en mij.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?