<$BlogRSDUrl$>

7/20/2006

 
Opluchting

'Het is waarschijnlijk niets, maar laat voor de zekerheid maar even nakijken door de huisarts', zei de arts bij het consultatiebureau.

'Het is waarschijnlijk niets, maar laat voor de zekerheid maar even nakijken door de kinderarts', zei de huisarts. 'Want het kan een hartafwijking zijn.'

Vandaag was ik zenuwachtig. Het zal wel niets zijn. Nee, tuurlijk niet. Maar stel nu dat. Lena en ik liepen het ziekenhuis binnen en onmiddelijk maakte ik van Lena een patient. Ik was poeslief tegen haar en had nog meer geduld dan anders. Ze was immers ernstig ziek.

In de wachtkamer zaten allemaal kinderen die zichtbaar ziek waren. En Lena was een van hen.

'Het is wel iets, de artsen hebben het goed gehoord, maar het is niets ernstigs', zei de kinderarts vandaag.

En ik omhelsde mijn dochter alsof het voor het eerst en het laatst was.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?