<$BlogRSDUrl$>

6/01/2006

 
wembley
Dit is fragment nummer 206 van het boek "Wembley" van Richard Osinga.


Hij kijkt langs me, het raam uit, naar de elektriciteitsmasten. 'Dromen zijn gevangenissen,' zegt hij. 'Ze sluiten je op, ontnemen je het zicht op wat werkelijk belangrijk is. Als je klaar bent met dromen, dan kun je beginnen met leven. Je wordt wakker, je staat op, eet en gaat naar je werk. Dat is je leven.'
Hij kijkt me aan en ik wend mijn blik niet af. Ik geef hem een hand. 'Voetballen zonder goals,' zeg ik.
Hij glimlacht. 'Voetballen zonder goals.'
De bal hooghouden op je voet, op je dij en dan een keer op je schouder en dood in je nek. Eraf laten rollen. Met de binnenkant van je voet naar achter slepen, achter je standbeen langs, opwippen en uithalen.
EINDE

Naar het begin - Doe mee - Lees verder >>



This page is powered by Blogger. Isn't yours?