<$BlogRSDUrl$>

6/24/2006

 
de Parade overtroefd

Moeder en dochter gingen vandaag naar de Parade. We hadden toevallig allebei een legergroen t-shirt en groene broek aan, en ook nog eens sandalen.
'We lijken wel zusjes' zei ik tegen mijn dochter van 3.
R. hoorde me dat zeggen en vulde aan 'Misschien vragen ze wel of mamma jouw oppas is'
'Of mijn oma' zei Lena meteen.

Drommen ouders die nog steeds tegen al het natuurgeweld in hip willen zijn, golfden het terrein van de Parade op. Veel vrouwen op hooggehakte sandalen en vaders in t-shirts met grappige opdrukken en met halflang haar.

Dieuwertje en ik besloten dat onze kinderen gingen schilderen. Daar stonden de twee meisjes opeens met een schort voor en een kwast in de hand. Lena en haar vriendinnetje keken niet alsof het witte doek binnen afzienbare tijd beschilderd zou worden. De ezel bleef onaangeraakt.
'Misschien hadden we het hen ook moeten vragen' zei Dieuwertje.
Er werd toch nog geschilderd.
'Ik geloof dat ik iets te veel roze heb gebruikt' zou Lena haar schilderij later evalueren.

Op naar het volgende onderdeel. Poppentheater. We zaten net in de bloedhete tent en toen vroeg Lena wanneer we weer wegmochten. En het was misschien ook leuker voor de moeders dan voor de kinderen.

Bij terugkomst van de Parade stond het badje klaar in de tuin. Ze dook en maakte een bommetje en gaf de planten water. 's Avonds vroeg ik wat ze het leukste vond wat ze had meegemaakt vandaag.

'Voetstampen met mijn natte voeten maken op de tegels.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?