<$BlogRSDUrl$>

5/11/2006

 
Workshop

De workshop over Belangrijke Zaken verliep kabbelend, zoals mijn hele leven kabbelend verloopt. Ik had me allang weer teruggetrokken in mijn parallele universum, een truc die alle wachten dragelijk maakt.

Maar als voorzitter van de bijeenkomst had ik nu toch wel iets gemist. Ik viel middenin een tirade van de man aan mijn rechterhand. De Oostenrijkse professor wond zich op over een definitie die de spreker hanteerde. We moesten de zaken wel zuiver houden.

De spreker haalde zijn schouders op en zei alleen maar 'tsja..'.Zijn lijf was een en al minachting. Een stoere mevrouw mengde zich in het gesprek. Zij zei iets wat belangrijk klonk, maar wat geen enkele relatie leek te hebben met de twist. De Oostenrijkse professor had haar kennelijk wel begrepen en werd nu pas echt boos. Hij ging op de punt van zijn stoel zitten en spuugde zijn woorden met veel speeksel uit.

Ik benijdde (beneed?) de mannen. Ze maakten zich oprecht boos om deze Belangrijke Zaken. Ze vonden dat hun werk en hun mening ertoe deed.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?