<$BlogRSDUrl$>

4/03/2006

 
Vragen waarop ik het antwoord schuldig moet blijven

I.
'Het stormt' zei ik tegen mijn dochter (3).
'En de wolken botsen' vulde zij aan.
'Nee, het onweert vandaag niet. De wolken botsen niet. Het waait alleen heeel hard.'
'Waarom onweert het niet?' vroeg zij toen.
'Omdat...omdat de wolken niet botsen. Dat is maar heel soms, dat de wolken botsen.'
'Waarom onweert het maar soms?'

II.
'Als ik later groot ben, word ik een mevrouw he mamma?'
'Ja, als je heel groot bent. Als je de basisschool hebt gedaan, en nog een school, en als je heel groot bent, nog groter dan Bente, nog groter dan Frederique, dan word je een mevrouw.'
'En wat word jij dan later?'
'Ik word niets meer, ik blijf mevrouw'
'Word jij dan weer een kindje?'
'Nee, ik blijf een mevrouw'
'Waarom?'

III.
'Toen ik heel klein was he mamma, toen was Felix er nog niet he?'
'Nee, toen was hij er nog niet'
'Zat hij niet heel klein in jouw buik, toen ik 1 jaar was?'
'Nee, toen zat hij ook niet heel klein in mijn buik.'
'Ook niet ieniemienie-klein?
'Nee, ook niet.'
'Maar waar was Felix dan?'

IV.
'En dit is koningin Beatrix, die mevrouw met de hoed, en dat is prinses Maxima'
'Neee!'
'Ja hoor, dat is onze koningin en onze prinses'
'Waarom?'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?