<$BlogRSDUrl$>

4/30/2006

 
Uit doen

Ik las weer eens Nijntje voor. We hebben een hele serie; Nijntje naar de dierentuin, Nijntje op de fiets en natuurlijk Nijntje naar het museum, etcetera.

Ik vind Nijntjeboekjes overschat. Wat een kreupelrijm. Maar mijn dochter vindt het fantastisch en vraagt me avond aan avond hetzelfde boekje voor te lezen. Het deert haar niet dat ze het boekje inmiddels uit haar hoofd kent; dat is zelfs een pre. Ze zegt het boekrijm zachtjes op, volgt mijn kadans. Samen prevelen we ons Nijntjegebed voor het slapen gaan.

Meerstemmig lazen we ook vanavond het boekje uit.
Ik stopte haar toe en wilde haar een kus geven.

'En wat als je de kalmpjes uit doet?' vroeg Lena opeens.
'De klompjes uitdoen?' vroeg ik.
'Nee, kalmpjes.'

Nu herinnerde ik me dat Nijntje ergens op pagina vier ofzo het kalmpjes aan doet.
Ja, wat nu als je de kalmpjes uitdoet.
Kijk, daar heeft Dick Bruna vast nooit aangedacht.

(De laatste tijd nogal wat gebrinta op mijn blog; ik weet zelf nog niet helemaal wat dit betekent, loog zij)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?