<$BlogRSDUrl$>

4/06/2006

 
Informatiebord

In een mij onbekende stad, verlaat ik de stationshal. De vergaderlocatie is maar op vijftien minuten lopen van het station, werd mij gezegd. Ik kijk even op het informatiebord om te kijken hoe ik moet lopen.

En ik kijk.
En ik kijk.

Maar ik zie niets.

Ik zie geen pijltje met 'hier staat u' of 'u bevindt zich hier'. Ik kan het station niet terugvinden op de kaart. Ik zie geen enkel herkenningspunt.
En het is niet de eerste keer dat mij dit overkomt.
Ik denk dan meteen dat die kaartenmakers er niets van kunnen, maar misschien ligt het wel aan mij.
Ik doe een stapje terug in de hoop dat de plattegrond zich aan mij openbaart, in een flits.
De flits blijft uit. Het enige wat ik zie is met zichtbare precisie gestapelde blokjes, verbonden met rechte lijnen en ingekleurd in verschillende schakeringen van pastelkleurtjes.

Voor mij resulteert de tekening in nauwkeurige betekenisloosheid.

Ik besluit te gaan lopen en te zien waar ik uitkom. In twaalf minuten bereik ik de vergaderplek.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?