<$BlogRSDUrl$>

3/08/2006

 
Vlek

Na uitvoerige bespreking van de gemeenteraadsverkiezingen stonden we in de badkamer onze tanden te poetsen. We voerden ons gesprek via de spiegel.

'Ik had een stukje geschreven voor Louterlog, maar ik wilde even aan jou vragen of je het goedvond dat ik erover schreef' vroeg ik aan R.
'Waarover dan?'
'Over die zuigvlek' en ik wees naar een rode vlek in mijn hals.
'Ah, is het een zuigvlek. Ik wilde net vragen wat je daar had. Het hangt er vanaf wat je erover wilt schrijven.'

'Nou, zoiets dat het alleen tieners overkomt. Ik schaamde me over het vooruitzicht om een dag lang met puber-stigmata rond te lopen. Daarna relativeerde ik het naderend onheil. Ik bekeek mezelf in de spiegel en besloot dat het weliswaar onmiskenbaar een zuigvlek was, maar dat niemand dat op die manier zou inschatten. De bijziende bejaarde professoren zouden het niet eens zien. En als ze het al zagen, zouden ze niet meer weten wat het is. De overigen die ik vandaag tegen zou komen zouden denken dat ik, een moeder van middelbare leeftijd, opeens uitslag had gekregen.'
'Middelbare leeftijd?'
'Ja, ik ben 35. Dan ben ik toch op de helft?'
'Hmmm'
'Maar zal ik erover schrijven?'
'Is er geen clou?'
'Ik heb toch nooit een clou'
'Dat is zo.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?