<$BlogRSDUrl$>

3/05/2006

 
Telefoongesprek met Oom Otto

- Met Otto
- Dag oom Otto! Had u mijn voicemail gehoord?
- Nee, die heb ik nog niet beluisterd. Waarom had je gebeld? Dacht je dat ik dood was?
- Nee natuurlijk niet. Dit is gelogen. Ik had al te lang niets van hem gehoord en was bang dat hij voor dood lag in zijn appartement. Hoe is het met u?
- Nou, die ouwe sok leeft nog. Ik wil je advies. Ik heb morgen een feestje. Een speciaal feestje. Hoe noemde hij dat ook alweer...wacht, ik pak de uitnodiging erbij...een 'semi Amerikaans feestje.'
- Aha
- En nu vraag ik me af: wat zal ik meenemen? Ik dacht aan een slaatje.
- Dat kan.
- Een vruchtensalade bedoel ik dan. Ik koop dan wat vruchten en dan moet hij er maar een salade van maken, want ik heb niet zo'n grote kom. Wat vind je?
- Hmmm. Dat vind ik geloof ik niet zo'n goed idee, om de gastheer in alle drukte nog te belasten met het schillen van appels en het pellen van mandarijnen en bananen.
- Maar het is wel gezond.
- Zeker. Maar het is een feestje. Wat zou u zelf graag eten of drinken op zo'n feestje?
- Een glaasje rode wijn.
- Dan zou ik een fles wijn meenemen.
- Maar ze drinken al zoveel. Dat wil ik niet aanmoedigen. En misschien nemen ze ook wel bier mee, en dan drinken ze alles door elkaar...
- Ach, zou een flesje wijn dan nog wat uitmaken?
- De pest is: hij coordineert niets. Mensen komen maar met van alles aanzetten. Dat is toch niet goed. Chocolade en chips en wijn en bier...
- Ach, dat gaat vanzelf wel goed oom Otto.
- Ik help het je hopen. Wat voor wijn moet ik dan kopen? En waar moet ik die dan kopen? Gewoon in de supermarkt, of is dat geen goede wijn? Wat moet dat dan kosten?
(...) Nou, misschien doe ik dan een flesje rode wijn. Van 4,95. Bij Albert Heijn.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?