<$BlogRSDUrl$>

3/27/2006

 
Nog een vergadering

En er zijn projecten, potentiele projecten, die dingen duren natuurlijk lang, maar toch, er zijn in ieder geval belangrijke contacten met die prestigieuze universiteit in de VS, en ik ben afgelopen week nog in Minsk geweest, ja, dan kun je wel denken, is dat nu eerste prioriteit, maar netwerken is netwerken, en Barcelona, bij die conferentie heb ik nog Jose Gonzalez gesproken, toch ook niet de kleinste, nouja, jullie kunnen hem wel niet kennen, maar het is een naam, en een maand geleden was ik in Brisbane, toch, of was het alweer twee maanden geleden en daar was een groot adviesbureau geinteresseerd in ons....nooit van gehoord? Nee ik ook niet, maar het schijnt huge te zijn. En die willen dus ook meedoen, maar dan moeten wij er wel inspringen.

Dus wat ik nu van jullie vraag...kijk, jullie doen er altijd zolang over om te zeggen waar jullie onderzoek om draait. Dat moet dus anders. Ik wil van jullie een samenvatting van de samenvatting die jullie eerder al gaven. Drie bullets.

Of nee, wat ik wil is een elevator pitch. Leg je onderzoek uit in een minuut, of zolang je in een lift staat met iemand. Want iedereen zegt het, wat wij aan het doen zijn is gewoon top notch, ja, dat zijn niet mijn woorden hoor, maar dat zei die stuurgroep van standing, en niet zomaar standing, allemaal leden, een voor een van grote internationale reputatie, John Stevins, Mark Vitter, L.B. Swanborn, Fernando Gomez...allemaal geen kleine jongens wil ik maar zeggen.

Wij staan aan de frontlinie van wetenschappelijk onderzoek, niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. Ik ga volgende week met een delegatie naar China en daar staan ze ook in de rij voor ons. Welke universiteit? Ja, om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord, maar dat zegt niets. Er zijn heel veel universiteiten in China, het kleinste stadje heeft daar zo 5 miljoen inwoners.

Maar we willen nog succesvoller zijn. Als Washington DC denkt 'ik zit met dit probleem' dan moeten ze automatisch denken aan onze universiteit, snap je? Maar dan moeten we onszelf beter verkopen. Dus voor de site visit van de visitiatiecommissie heb ik een oplegnotitie nodig. Kort en krachtig, full colour.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?