<$BlogRSDUrl$>

3/08/2006

 
De vergadering (1)

Eerst gingen er gingen geruchten over wel tien miljoen. Later hoorde ik ook wel bedragen van twintig of vijftig miljoen euro vallen. Ik wist niet of het waar was en ik wist ook niet wat het onderwerp was, maar mijn baas vond dat er voldoende aanleiding was om de dans om dit potje van dichtbij te volgen.

Vandaag was de eerste vergadering op weg naar de pot met goud. Als voorbereiding had ik een flodderig documentje van een maand terug gelezen. Het was vast verouderd, maar het ging hier om miljoenen. Dan moet je wel je stukken voorbereiden, strategie bepalen. Ik ben een voorstander van professioneel landje-pik.

De vergadering begon. Niet omdat een voorzitter iets zei of iets opende, maar omdat een van de deelnemers, een bleke en wat kalende dertiger, inhoudelijk een complete herziening eiste, en wel op de volgende wijze. Hij balde zijn vuist en stak eerst zijn duim op. Ten eerste. Vervolgens tipte hij met de wijsvinger van zijn linkerhand de wijsvinger van de rechterhand aan. Ten tweede. En ten derde strekte hij dreigend zijn middelvinger. Bovendien wilde hij 3 fte voor 4 jaar.
Daarna deed hij zijn armen over elkaar en liet een stilte vallen. Iedereen keek naar de voorzitter, tevens trekker van dit fatamorganistische potje. Het was een man van rond de vijftig die veel zuchtte. Zijn frisse overhemd met opgestroopte mouwen en te brede zachtroze das contrasteerden met zijn grauwe gelaat en moedeloos lijf. De wereld gaf hem geen loon naar werken, nooit gedaan ook, hij moest alles, werkelijk alles zelf doen.

Als antwoord op de eis begon de trekker zuchtend te bladeren in een duimendikdocument dat ik nog niet had gezien. Hij verwees naar bladzijde 78. Onee, pagina 83.
Ik begon me zorgen te maken.Was ik de enige die niets wist? Hoe kon men nu al praten over fte's, speerpunten en inhoudelijke veranderingen?
(wordt vervolgd, waarschijnlijk)

This page is powered by Blogger. Isn't yours?