<$BlogRSDUrl$>

12/22/2005

 
Telefoongesprek met oom Otto

- Met Louter
- Met Otto. Zoooo. Tsjaa.
- Hoe is het met u, oom Otto?
- Niet best natuurlijk. Maar heb je mijn kerstkaart ontvangen?
- Jazeker. Dankuwel.
- Hoe vond je hem?
Ik probeer zijn kerstkaart voor de geest te halen, maar het lukt niet. Heb ik 'm uberhaupt wel gekregen? Gelezen?
- Mooi, oom Otto, ik vond hem mooi, lieg ik.
- Mooi? Dat had ik niet verwacht van jou, zo'n reactie. Ik had erop verwezen naar een artikel in het NRC van woensdag jl.
- Dat heb ik niet gezien, oom Otto. Ik zal de kaart nog eens met aandacht lezen en dan kunnen we het er over hebben.
- Het valt me toch zo tegen van jou.
- Oom Otto, ik ga de kaart na dit telefoongesprek lezen, en dan kunnen we het er morgen over hebben.
- Ik had dus geschreven op die kaart, dat het een groot probleem is dat ouderen in ziekenhuizen delier krijgen. Dat heeft een beroemde professor onderzocht, een spitse vent.
- Ik heb dat artikel gelezen ja.
- En net zei je van niet.
- Ik had niet gezien dat u op de kerstkaart verwees naar dat krantenartikel. Maar het artikel had ik gelezen.
- Dus daar had je wel tijd voor?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?