<$BlogRSDUrl$>

11/23/2005

 
Well, you know

Ik probeerde de slapende student achterin te negeren. Het is zo demotiverend om je best te doen en alleen maar een muur van slaap tegenover je te vinden, met een gapend gat waar zijn mond had moeten zitten. Soms opende hij slaapdronken zijn ogen, om ze snel weer dicht te laten slibben met slaap. Juf Louter was niet interessant genoeg.

Ik stelde een vraag. Activerend onderwijs heet dat. Een lange student, een Duitser, sliste het antwoord. Het zat in de richting, maar was nog niet nauwkeurig genoeg.
'Maar hoe zit dat dan precies?' vroeg ik.
'Nou, globalisering, liberalisering, individualisering, well, you know.'

En ik wist dat ik nu wel frikkerig kon gaan doen, maar dat ze er in menig tentamen, ook bij mij, mee wegkomen, met dit vage geklets, net zoals ik er mee weg was gekomen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?