<$BlogRSDUrl$>

11/02/2005

 
Telefoongesprek met oom Otto

- Ik was dus gisteravond op die vergadering...
- Ja?
- En nu wordt de hockeyvereniging opgeheven.
- Ach...
- Echt. Zo gaat dat in Nederland. Mensen willen alleen nog maar consumeren. Willen zich niet inzetten voor een vereniging.

- Wat is de reden van de opheffing?
- De eigenaar van de grond vraagt opeens veel meer huur. Een asociale hufter. Een VVD-er die niet deugt. Ik stelde nog voor om de wethouders op de hoogte te brengen van dit gedrag, die kunnen hem wel aanpakken, maar mij werd de mond gesnoerd. Ik ben dan ook geen lid meer natuurlijk. Ik ben allang reunist.

- Dat is jammer oom Otto, want het was een gezellige vereniging, toch?
- Nou, er liepen ook wel wat ego's rond hoor, wat rare ego's. Maar voor mij was het altijd een uitstapje.
Typisch Nederland. Alleen maar Ikke Ikke Ikke. Ze denken nog steeds dat ze op de juiste manier bezigzijn. Maar we worden natuurlijk links en rechts ingehaald door Azie. Maar nee hoor, wij gaan gewoon door.
Nederlanders stikken van de vakantiedagen. Veel meer dan Aziaten of Amerikanen. En toch zijn ze te druk om zich in te spannen voor een vereniging. Waardeloos.

- Echt jammer oom Otto.
- 'Jammer' heb ik natuurlijk niets aan. Het gaat erom dat Nederland verziekt is. Daar gaat het om.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?