<$BlogRSDUrl$>

11/01/2005

 
Telefoongesprek met oom Otto

- Dus dan wilde ik jouw advies vragen.
- Wat is er dan, oom Otto?
- Nou, ik zie hem zo weer, die man die boeken leest. Multatuli, dus dikke boeken. En toch is hij niet bepaald slim.
- Nee?
- Nee. Dan hebben we het over de eerste wereld oorlog. Dan noemt hij een voorval en dan zegt hij dat het de oorzaak is van de eerste wereldoorlog. Maar het is niet de oorzaak, maar de aanleiding. Dat is natuurlijk volstrekt iets anders. Maar hij zegt dat het hetzelfde is.
- En waarover wilde u advies?
- Ik kan niet met zo iemand praten, zo iemand die geen belang hecht aan het verschil tussen oorzaak en aanleiding.
- Vindt u dat belangrijk in de vriendschappelijke relatie?
- Ja, ik dacht het wel. En ik ga het hem zeggen ook. Dank voor je advies.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?