<$BlogRSDUrl$>

11/01/2005

 
Halloween

De hele avond kregen wij kinderen aan de deur. Elk bezoek verliep hetzelfde.

Gestommel op onze trap bij de voordeur. Gegiechel. De deurbel. Wij doen open. Een bende verklede kinderen: heksen, cowboys, prinsessen, een spiderman. De kinderen roepen en schreeuwen door elkaar. Er is nog net te horen 'Snoep of je leven'!
Ik roep een paar keer dat ze er echt eng uitzien, vooral jij, spook, en jij ook, mooie heks! Soms maak ik een fout. Ik zei bijvoorbeeld dat de beer er heel mooi uitzag. 'Ik ben geen beer. Ik ben een woudaapje', zei de kleuterbeer toen geergerd.

Ik pak de snoeptrommel. De kinderen mogen kiezen. Er zijn er die graaien en er zijn er die dralen. Die laatsten pakken eerst een lolly, maar leggen 'm weer terug. Toch maar liever een koekje. Of nee, mag ik een zure mat. Om dan toch met een spekkie te vertrekken.

Om half acht wordt er weer aangebeld. Twee jochies van een jaar of acht springen bij ons naar binnen. Ze zijn gekleed in zwarte coltrui en zwarte bouwvakmuts. Ze nemen in een pose in die me doet denken aan Charlie's Angels: op een knie, de arm recht vooruit alsof hij met een pistool op iets richt.

'Zooo, jullie zijn eng', zeg ik maar weer. 'Zijn jullie boeven?'
'Nee, terroristen!'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?