<$BlogRSDUrl$>

11/14/2005

 
En nog een bijeenkomst

Er was een voorzitter ingehuurd op de conferentie. Wij hebben nooit betaalde voorzitters. Of je moet de boeken uit de Ako toptien ook als salaris kwalificeren. Ik heb twee maal 'Publieke Werken' cadeau gekregen, driemaal Geert Maks 'De Eeuw van mijn vader', tweemaal 'The plot against America' van Philip Roth en ook nog twee maal 'Europa' , eveneens van Mak. Dat word je dus geacht in je boekenkast te hebben staan.

Deze keer zou alles anders zijn. De voorzitter, nou die zou de boel wel los krijgen, verzekerde de organisator ons.

De voorzitter stak fris af bij ons -grauw wetenschapspubliek. Hij had zijn haar met veel gel rechtop gekregen en droeg een wit colbertje met heel brede schouders.
'Ha Crocket, waar is Tubbs' nam ik Tony's line in gedachten over.

De voorzitter wilde de panelleden nog even instrueren. Ik kreeg een ferme handdruk. Hij legde zijn linkerhand over zijn rechterhand bij het handenschudden en keek me in de ogen. 'Wat fijn dat je er bent.'
Wij -het panelvee- groupeerden ons om de Betaalde Voorzitter. In alles wilde hij energiek overkomen. Hij sprak snel, bewoog veel. Zelfs het knipperen van zijn ogen veroorzaakte ruis.

'Eerst krijgen we een stukje introductie. Daarna ga ik over in de sprekersmode'

Na afloop bedankte ik hem.
Hij vroeg of alles naar wens was geweest.
Ik zei dat het heel anders dan anders was geweest.
'Dankjewel' maakte hij ervan.

Daarna bezocht ik zijn website en zag dat zijn dagtarief mijn maandsalaris is.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?