<$BlogRSDUrl$>

10/13/2005

 
Vergadering

'En wie zullen we voor dat panel benaderen?' vroeg de voorzitter.
Het energieke kaboutertje met kraaloogjes liet de voorzitter maar tenauwernood uitspreken.
'Ik was laatst bij Joost van de Ven, jeweetwel, uit Utrecht, die heeft nog gewerkt met Aad Vriens, een bijzonder aardige man, al ken ik 'm niet zo goed. Ik kwam hem eens tegen op een conferentie over Risico-analyse, georganiseerd door dat ministerie. Ik ergerde me zo aan die discussie, dat ik een brief schreef naar de plaatsvervangend dg, mevrouw Jansen. Ik had de ergenis als het ware van mij afgeschreven. Ze vond mijn brief heel goed en nodigde me meteen uit voor een gesprek. En daar zat dan Liesbeth Jongnelis! Ik geloofde mijn ogen niet.
'Zullen wie die Liesbeth dan uitnodigen? Ik ken haar niet, maar als jij het zegt..' zei de voorzitter.
'Nee, niet Liesbeth. Die weet veel van veiligheid, maar niet van schaalvergroting. Dan moet je toch denken aan professor Groenstra.'
'Groenstra?'
'Jazeker, die is nu verbonden aan de universiteit van Upsala. Een zeer geschikte man.'
'Ik ken hem niet, maar als jij het zegt...'
'Ja, Groenstra heeft vroeger gewerkt bij adviesbureau Sense. Project 'Uittezanden' is onder zijn leiding tot stand gekomen, in 1992. Heb ik samen met hem nog een stukje over geschreven...'
'Dat project ken ik niet zo precies'
'Och man. Dat was een project! Samen met Kay Vleugel. En die andere ingenieur...hoe heet hij ook alweer?'
'Ik zit niet zo in die wereld.'
'Rood haar. Een beetje kalend...nou, ik kom er zo op. Ja, dat was me wat. Altijd lachen met...ach kom, hoe heet hij nou...Peter! Peter Dijkeman. Ik zag hem laatst weer, toen ze me als spreker hadden gevraagd op een studiemiddag in Utrecht. Leuke discussie hoor. Leuk publiek. Na afloop kwam Heringa nog op mij af dat hij het zo'n leuke presentatie vond.'
'Heringa?'
'Ja, van ministerie X.'
'Zullen we die benaderen dan, voor het panel?'
'Nee, dan moet je toch meer denken aan van Vliet. Dat is een goeie hoor. Die heeft dat boek geschreven over complexiteit. Het enige boek dat gequot wordt door Giddens, dus dat moet wat zijn.'
'Van Vliet doen?' vroeg de voorzitter terwijl hij zijn ogen vragend langs de vergadertafel liet glijden.
'Ik ken hem niet, maar dat zegt niets' zei ik.
'Ik ken hem ook niet' zei de tweede vergaderaar.
'Zijn naam is bij mij ook niet zo bekend. Zullen we misschien uitwijken naar iets meer mainstream?' zei de voorzitter.
'OK. Dan kom je bij ....' en weer begon de kabouter een reeks.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?