<$BlogRSDUrl$>

9/18/2005

 
Vrouwen van zestien en jongetjes van zeventien.

Twee jaar geleden vroeg ik mijn buurmeisje of ze een keertje wilde oppassen. Toen ik vroeg hoe oud zij eigenlijk was, antwoordde ze meteen 'bijna 15.'

Veertien jaar pas. Ik had gedacht dat ze minstens 16 was. Haar make-up, haar kleding, haar volwassen antwoorden, alles gaf de indruk hier te maken te hebben met een jong-volwassene, een bijna-vrouw. Maar het was nog een meisje.

Nu, twee jaar later, is onze oppas 16 jaar. Ze is een mooie jonge vrouw. Alleen de plotselinge wisselingen tussen schuchterheid en overmoed verraden haar tienerleeftijd.

Zaterdagavond kwam ze weer oppassen. Toen wij al met onze jassen aan stonden, vroeg ze terloops of het goed was als 'een klasgenoot' even langs zou komen. Geen hij of zij, maar een seksloze klasgenoot. Wie kan daar tegen zijn?

Bij thuiskomst bleek de klasgenoot 'Karim' te heten. Toen wij binnenkwamen, sprong hij op. Hij noemde mij 'u' en 'mevrouw'. Hij ging weer op de bank zitten met zijn knieen bij elkaar. We hoefden maar in zijn richting te kijken en hij ging nog iets rechter op zitten en gaf correcte antwoorden. 'Ja mevrouw, dankuwel mevrouw.'

Zijn lijf was jongensjachtig, met zijn smalle schouders en dunne lange benen. Zijn gezicht was jeugdig, nog ongetekend door zware nachten of zorgen. Hij was voor mij eerder een welpje dat nog door zijn moeder in bescherming moest worden genomen, dan de vrijer van onze oppas.

Vrouwen van zestien, nog meisje genoeg om op knulletjes van zeventien te vallen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?