<$BlogRSDUrl$>

9/14/2005

 
Telefoongesprek met oom Otto

- En dan wilde ik dus mijn verjaardag vieren.
- Wat leuk oom Otto, dat u uw verjaardag niet ongemerkt voorbij laat gaan.
- Ja, en ik wilde jouw advies. Ik nodig wat mensen uit vanaf 11.00 uur in cafe Schuttevaer. Eerst wil ik koffie en thee aanbieden. Maar geen cognac ofzo. Het is dus limited offer. Want er zitten er een paar bij...Vervolgens mogen ze soep met stokbrood kiezen, als men dat wil.
Is dat wat, denk je?
- Dat lijkt me een heel goed programma, oom Otto.
- Of is dit aanbod te sober?
- U kunt overwegen om bij de koffie ook nog taart aan te bieden.
- O nee, geen sprake van. Heel Nederland is te dik. Ik doe er niet aan mee. Want dan zeggen ze wel 'ach voor een keertje'. Maar het is natuurlijk niet voor een keertje. Ze slibben allemaal dicht. Nee, daar wil ik geen deel aan hebben.
Ik kan er gewoon niet achterstaan, achter al dat vette gesnoep.
- Als u er zo zwaar aan tilt...het is natuurlijk niet noodzakelijk.
- Denk je dat ze het verwachten?
- Bij een verjaardagsfeestje wordt wel vaak taart geserveerd, ja.
- Ik kan het natuurlijk ook aanbieden, met het voorbehoud dat ik er eigenlijk niet achtersta.
- Ja, dan laat u de keuze aan uw gasten.
- Dan zeg ik dat ze taart mogen, maar dat ik zelf niet neem. En dat ik het hen ook afraad. Vooral die dikke Groninger.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?