<$BlogRSDUrl$>

9/28/2005

 
De werkvloer

'Ik geloof dat we elkaar nog niet hebben ontmoet' zei ik, en stak mijn hand ter kennismaking uit naar de nieuwe secretaresse, een grote vrouw met haar haren streng achterover in een paardestaart. Ze werkte bij een andere afdeling dan de mijne.
'Nee, dat klopt. Ik werk hier pas sinds een maand. Mijn naam is Saskia de Wit. Hiervoor werkte ik bij van Gunsteren. Maar ik had een conflict met mijn baas. Eigenlijk de hele tijd al, maar het escaleerde tijdens mijn zwangerschap. Het was een ongelooflijke zak. Wat ik allemaal niet heb moeten slikken...'
'Aha. Vervelend. Nou. Ik wilde een afspraak maken via jou met collega X. Kan dat?'
'Ik zal eens kijken. Dat is niet zo eenvoudig hoor. Mijn voorganger, Dorien, heeft er een behoorlijk zooitje van gemaakt. Moet je eens kijken. Niets op orde. Ze zit overspannen thuis.'
'Dan mail ik collega X zelf wel even voor een afspraak.'
'Nee, ik heb de boel al aardig op poten. Ik zit hier pas een maand, maar het secretariaat loopt al veel beter. Ik ben hier gedetacheerd. Dus die eikel van een baas van mij verdient nog steeds aan mij. Dat stuit me wel tegen de borst hoor. Want weet je, gedurende mijn bevallingsverlof liet hij weten dat hij van me af wilde. En nu zit ik hier.'
'Nou, ik hoor het wel als het lukt met die afspraak.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?