<$BlogRSDUrl$>

9/07/2005

 
Avonturen op de camping (1)




Lena wilde liever naar de speeltuin, maar ik vond het tijd voor een Educatieve en Gezonde Wandeling in het Bos. We hadden die caravan midden in het bos niet voor niets gekocht. Speeltuinen hebben ze ook in Rotterdam.

Op onze expeditie zagen we paddestoelen. Heel veel paddestoelen. Lena kende die dingen alleen maar van de plaatjes uit de voorleesboeken, met een deurtje erin en een kabouter ernaast.

Bij het zien van de zwammen kwamen de namen weer terug. Elfenbankjes. Eekhoorntjesbrood ('in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, houden eekhoorntjes niet van deze paddestoel', staat me de tekst nog bij). Aardappelbovist. Inktzwam.
Deze paddestoelennamen knipperden als banners bij het passeren van weer een exemplaar. Maar ze knipperden allemaal tegelijk. Ik wist niet meer wat nu wat was.

De volgende dag ging ik terug, dit keer met een paddestoelenboek. En nog lukte het me niet ze te determineren. Net Chinezen, die paddestoelen. Ze lijken allemaal op elkaar.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?