<$BlogRSDUrl$>

7/05/2005

 
Telefoon van tante Gisela

Het is 23.15 uur. De telefoon gaat. Ik neem wat angstig de telefoon op. Mijn man in een vliegtuig boven een van de oceanen, mijn vader met een tijdbom in zijn lijf aan vaten en verstoppingen, mijn schoonmoeder...

- Met Louter.
- Zo. Weet jij wanneer je broer terug zou zijn van vakantie?
- Bent u het tante Gisela.
- Jazeker. Je broer zou langskomen bij ons, maar hij is niet geweest.
- Ah. Wanneer zou hij langskomen?
- Dat is niet bekend. Het was zo'n loose, een loose, een, ja, hoe zeg je dat nu, een losse afspraak. Sinds wanneer is hij weer in het land?
- Ik geloof sinds zondag, maar dat weet ik niet precies.
- Hij zou langskomen. En ik probeer hem nu via jou te bereiken.
- Ik zal het tegen hem zeggen.
- Hoe is het met u?
- Beslist niet goed.
- Wilt u daar iets over kwijt?
- Nee, niet per telefoon.
- Ik begrijp het.
- En is je broer dan alweer begonnen met werken? En de kinderen weer naar de creche? Ach die kinderen worden van hot naar her gezeuld toch.
- Hij is weer begonnen met werken ja.
- En slaapt hij thuis?
- Ja, hij slaapt thuis.
- Ik hou het allemaal niet meer bij van jullie. Nou daag.
- Dag tante Gisela.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?