<$BlogRSDUrl$>

7/18/2005

 
Sketch

Ik liep langs de kade van de binnenhaven waar wij op uitkijken. Wij kijken niet alleen uit op water en boten, maar ook op vissers. Ze komen in de namiddag met hun koelboxen en gebloemde tuinstoeltjes en zitten in groepjes bij elkaar. Een oudere visser sprak mij aan.

- Wil je hengels kopen? schreeuwde de man in trainingspak me toe, terwijl ik toch heel dichtbij hem stond.
- Nee, ik heb geen belangstelling, bedankt, lachte ik vriendelijk.
- Mooie dingen hoor. Ik kan er zo aan een stuk of honderd komen. Of meer, als het moet. Steekhengels en alles.
- Ik vis niet.
- Kun je doorverkopen. Goeie handel.
Ik schudde nogmaals van nee.

- En platen? Wil je grammafoonplaten? vroeg dezelfde oudere man.
- Nee ook niet, dank u.
- Mijn broer heeft er wel 1000. Toch, Har?
En hij knikte naar de dikke man die op de scoot mobiel zat. Achterop de scoot mobiel was een rekje bevestigd waarin een stuk of vijf hengels zaten.
- Precies 1.200, zei Har. En ook nog cd's.

Ik had het idee dat ik in een sketch van Jiskefet was beland maar het was gewoon hier bij mij in de straat.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?