<$BlogRSDUrl$>

7/10/2005

 
Simmesimbim

Op het terras stonden lange tafels waaraan de families dronken en aten. Niet eerder had ik zoveel kinderen op een bruiloft gezien. Tussen elke twee stoelen stond wel een maxi cosi, een kinderwagen of een kinderstoel. En iedereen leek wel een kind op schoot te hebben.

Het bruidspaar had gezorgd voor vermaak voor de kinderen. Er was een clown, er werd geschminkt en er was ook nog een speeltuin. De kinderen vonden het fantastisch en de ouders dus ook.

Na een fijne middag in de zomerzon, met witbier en ontspannen gesprekken, verlaten we het bruiloftsfeest. Lena wil niet weg. 'Simmesimbim', echoot het mantra van de clown onophoudelijk. 'Ik wil schommelen! Wil niet weg! Simmesimbim!'
Ze kan zich alleen nog maar uitdrukken in uitroeptekens.

Met moeite gesp ik haar in haar autostoeltje. Voordat ik de weg op kan draaien, moet ik een paar keer steken. Ik kijk achterom. Op de achterbank zit Lena. De schmink op haar wangen is al wat vervaagd, maar de bloemetjes zijn nog herkenbaar. In haar ene hand houdt ze een hartjesballon die ze van de clown heeft gekregen, in de andere bellenblaas. Haar hoofdje scheef, mondje open. Ze slaapt al.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?