<$BlogRSDUrl$>

6/08/2005

 
Top vier

Drie maanden uit mijn werk en ik kan iets wat ik eerst niet kon. Ik kan small-talken. Mijn small talk top vier.

Aanbiedingen. Dan hoor ik iemand iets zeggen over een aanbieding bij de Blokker maar diezelfde fietskar-dvd speler- speelgoed- digitale camera is bij V&D of op internet 60 euro goedkoper. Moest ik vroeger belangstelling veinzen, nu laat ik me moeiteloos in zo'n gesprek vangen. Oja? En de luiers van C1000 kwamen het beste uit consumententest, echt. Wij hebben weliswaar Pampers, maar we kopen ze altijd in de aannbieding.

Kinderen/ opvoeden. Het gesprek begint met informeren naar de leeftijd van de kinderen. Afhankelijk van de leeftijd kun je het hebben over de peuterpubertijd met de driftbuien (Mijn tekst: ik heb gelezen dat dit de meest gewelddadige periode in een mensenleven is. Peuters kunnen zich nog niet inleven in een ander en realiseren zich niet dat schoppen en krabben van hun mamma misschien niet zo aardig is. Zie je deze schram hier *wijs op wang* Dat heeft mijn dochter gedaan. Nooit in je leven ga je zo los als in deze periode). Slaapgebrek kun je inbrengen op elk willekeurig tijdstip. Evenals allergieen en ziektes. En wachtlijsten voor witte scholen.

Werk. Al die loopbaanbegeleiders beginnen hun praatje dat we te weinig over onze loopbaan nadenken, maar in mijn omgeving denkt iederen continu na over zijn carriere. Men is behoorlijk wat ambtielozer dan een jaar of vijf geleden. Maakt minder uren. Maar wil men wel veel meer geld verdienen en vroeg met pensioen kunnen. Hier is dan het tijdstip om mijn punt over de babyboomers te maken.

Huis & tuin. Vooral verbouwingen en grote reparaties zijn goed voor enkele strofen gespreksstof. En wat denk je dat zo'n schuifdeur kost? Ja, dubbelglas. 1000 euro? 1000 euro? En vergoedt de verzekering dat niet? En niemand die dan een mannetje kent.

Nog 3 maanden verlof te gaan. Ik ben benieuwd hoe mijn repertoire er dan uitziet.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?