<$BlogRSDUrl$>

6/23/2005

 
Braderie

De Parade is niet anders dan een braderie, alleen nemen de bezoekers zichzelf veel serieuzer dan diegenen die straatmarkten en dorpsfeesten bezoeken. Paradegangers menen dat ze aan cultuur doen, terwijl ze tussen de worstjes en het bier op en neer rennen. Nu is er niets mis met vermaak. Maar net als bij journaalkijken houden mensen zich voor dat het hier gaat om een intellectuele daad.

Na vier parades ging ik niet naar cultuur, maar naar een omheind terras. Een hek en een entree van 5 euro weerden toevallige passanten effectief zodat alleen Mijn Soort Mensen in deze zomerspeeltuin verpoosden. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik wellicht niets zou bezoeken vanavond, dat ik alleen maar bier zou drinken temidden van mooie mensen.

Maar mijn gezelschap had zijn zinnen op cultuur gezet. Dus kochten we een kaartje voor de voorstelling van Leon Giesen. En zijn optreden was mooi. Daarbij: het bier was goed. Het gezelschap aangenaam.

Een pracht braderie, die Parade.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?