<$BlogRSDUrl$>

2/21/2005

 
Vrouwen met mooie stemmen

- Hildegard Knef
- Clairy Polak
- Poolse Janka die nu al 20 jaar in Nederland woont en perfect Nederlands spreekt met een zwaar Pools accent. Een breekbare stem, bescheiden maar toch krachtig. Zij vertelde mij een keer op een feestje dat ze zich soms net een fruitmandje voelt, net als in het gedicht van Szymborska.
- Belgische Godelieve, die zingspreekt als haar rossige haardos. Springerig, van hak op de tak, maar altijd zacht en melodisch, met een zuivere giegellach er tussendoor.
- De mevrouw van de tijd. Net na mijn moeders overlijden schrok ik me rot, toen ik de tijdlijn een keertje belde. Ik dacht dat ik mijn moeder hoorde. Hing snel op. Om meteen weer te bellen.
- Mijn moeder had dus ook een mooie stem. Een alt. Met veel rook en whiskey.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?