<$BlogRSDUrl$>

2/08/2005

 
Nieuwe tandarts

Weer zo'n familie-mijlpaal. Tot nu toe hadden R. en ik onze eigen tandarts. Of beter: ik had de mijne (een vriendin met een praktijk in het midden van het land), hij had er geen. Nu Lena binnenkort ook de eerste keer naar de tandarts moet, leek het mij handig om een tandarts in Rotterdam te zoeken waar we als familie terechtkonden.
Onze buurmannen wisten nog wel een goed adres. Vandaag belde ik voor een afspraak.

-Hoe bent u verzekerd? U weet dat we alleen particulieren nemen?
- En u weet ook dat we eerst een kennismakingsgesprek plannen? Niet alleen praten, maar dan wil ik ook uw gebit bekijken. Want ik begin niet aan patienten met zo'n afbraakgebit die niet gemotiveerd zijn. Het is dus wederzijds vrijblijvend, is dat duidelijk?

Sommige mensen worden heel recalcitrant van zo'n autoritaire eikel. Ik kreeg de neiging om in de ontgroenings-modus te springen. 'Ja meneer. Nee meneer. Dankuwel meneer. Maar ik flos altijd heel goed meneer.'

Over een maand staat het keuringsgesprek gepland. Misschien valt hij wel mee.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?