<$BlogRSDUrl$>

2/01/2005

 
Kabouter

Na twee maanden verkering reisden R. en ik af naar Parijs, want dat doe je als je net 18 en verliefd bent. Met de bus, want geld hadden we niet. Bij het zorgvuldig uitzoeken van mijn reisbenodigdheden besloot ik dit weekend mijn groene ruwlederen puntschoenen te dragen waar ik heel trots op was. Gedurfd, hip, goede makelij, fijn van pasvorm, tikkeltje alto, maar toch ook wel weer vrouwelijk.

R. liet na een middagje wandelen terloops iets vallen van 'kabouterschoenen.'
Kabouterschoenen? Deze hippe dure dingen? Mijn pareltjes van mijn schoenencollectie? Was hij helemaal gek geworden?

Na 16 jaar bleek er weinig veranderd. In mijn huidige collectie schoenen bevindt zich een paar zwarte platte schoenen ('zwarte schoenen heb je nooit genoeg'). Ik had er R. nog nooit over gehoord.
Afgelopen weekend kwam ik thuis met een paar nieuwe schoenen, fijne puma gympies. R.'s commentaar: 'dan kun je die zwarte kabouterslofjes misschien eindelijk weggooien.'

This page is powered by Blogger. Isn't yours?