<$BlogRSDUrl$>

1/24/2005

 
Kort telefoongesprek met oom Otto

- Met Louter
- Ja, met Otto. Zeg, ik kreeg de krant weer van die Robeco-mevrouw, je weet wel...
- Nee, ik weet niet wie u bedoelt
- Die mevrouw die zo pocht dat haar zoon zo goed heeft geboerd, omdat hij nu country director is bij Robeco...nou, dat zegt mij niets hoe hij als mens is hoor, ik ben daar niet zo gevoelig voor. Ik ben een paar keer behandeld bij Robeco...daar lusten de honden geen brood van. Nee, dan zegt het me niet zoveel dat hij daar zus of zo is, als men zo met elkaar omgaat. Maar goed, als die mevrouw haar NRC uit heeft, mag ik 'm hebben. Op pagina 38 staat een artikel dat ik je kan aanraden. In de Bijlage. Zo heet dat toch?
- Waarover gaat het?
- Nou, zoals je weet zijn Duitsers veel grondiger in dit soort zaken dan Nederlanders. Op pagina 38 staat een Duitser die zegt dat we onze Leitcultuur moeten verdedigen.
- Verdedigen tegenover wie?
- Tegenover de moslims natuurlijk. En het is niet de minste hoor, die dat zegt. Harvard, Yale, Princeton, ik weet het niet precies, maar hij hoort bij de groten der aarde. Heel wat anders dan die zogenaamde intellectuelen en politici hier in Nederland, met hun huizen met rieten daken en oprijlanen in 't Gooi, die geen sjoege hebben van wat er in de stad leeft...
- En wat zegt die Duitser dan precies?
- Ja, dat moet je zelf maar lezen. Ik heb nu weinig tijd. Pagina 38. Het lijkt me verstandig dat jij dat leest. Nou dag.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?